Uprava trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane, sukladno članku 28. stavku 4. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (Narodne novine br. 145/24) raspisuje dana 29. siječnja 2025. godine
NATJEČAJ ZA DAVANJE U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA – HERITAGE HOTELA MAŠKOVIĆA HANA (ZAŠTIĆENOG SPOMENIKA KULTURE)
1. PREDMET NATJEČAJA
1.1.Predmet natječaja je zakup poslovnog prostora HERITAGE HOTELA MAŠKOVIĆA HANA – zaštićenog spomenika kulture, katnosti podrum + prizemlje + kat, koji se sastoji od 14 dvokrevetnih soba, 2 apartmana, restorana s terasama, sanitarnog čvora, hamana, recepcije i ureda, prema prikazanim površinama:
Podrum: 22,35 m2
Prizemlje: 315,45 m2
Apartmani i sobe: 374,20 m2
Recepcija i uredski prostor: 95,50 m2
Ukupno: 807,50 m2.
1.2. Poslovni prostor koji se daje u zakup opisan je i prikazan u Procjembenom elaboratu – 136/24 iz studenog 2024. godine, izrađenom po ovlaštenom sudskom procjenitelju Goranu Lovrinovu iz trgovačkog društva VALIDUS d.o.o. Zadar, koji se nalazi u prilogu ovog natječaja.
1.3. Poslovni prostor ima status zaštićenog kulturnog dobra te je upisan u registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, Lista zaštićenih kulturnih dobara Z-1230 i Lista kulturnih dobara od nacionalnog značenja N-38.
1.4. Poslovni prostor može se razgledati svakim radnim danom od 09,00 do 14,00 sati za vrijeme trajanja natječaja, i to uz obveznu prethodnu najavu na broj telefona 023 333 230.
2. TRAJANJE ZAKUPA
2.1. Poslovni prostor daje se u zakup na određeno vrijeme u trajanju od 10 (deset) godina od dana sklapanja ugovora o zakupu, uz mogućnost produženja tog roka za narednih 5 (pet) godina.
3. ZAKUPNINA
3.1. Ponuditelji su dužni u svojoj ponudi mjesečnu zakupninu iskazati po metru kvadratnom (eura/m2) uvećanu za 25 % PDV-a.
Zakupnina se ne može ponuditi ispod 8,02 eura/m2 mjesečno uvećano za 25% PDV-a, a ponuda koja će sadržavati nižu cijenu zakupnine od naznačene neće se uzimati u obzir.
3.2. Zakupnina se plaća dva puta godišnje, i to do 15.tog lipnja tekuće godine za razdoblje zakupa od siječnja do lipnja te do 15.tog prosinca tekuće godine za razdoblje zakupa od srpnja do prosinca, na žiro račun zakupnika koji će biti naveden u ugovoru o zakupu.
3.3. Na početku svake kalendarske godine visina mjesečne zakupnine se povećava odnosno usklađuje s prosječnom godišnjom stopom inflacije u prethodnoj godini koju objavljuje Državni zavod za statistiku.
3.4. Radi investicijskog ulaganja zakupnika u poslovni prostor i poslovanje hotela iznos mjesečne zakupnine za prve dvije godine zakupa umanjuje se za 37,50 % od visine ugovorene mjesečne zakupnine.
4. SVRHA U KOJU SE POSLOVNI PROSTOR DAJE U ZAKUP
4.1. Poslovni prostor daje se u zakup u svrhu obavljanja ugostiteljske djelatnosti vođenja (heritage) hotela i popratnih turističkih djelatnosti te se navedeni poslovni prostor ne može koristiti u druge poslovne svrhe.
Zakupnik će ugovorom o zakupu preuzeti obvezu da će u predmetnom poslovnom prostoru obavljati ugostiteljsku djelatnosti heritage hotela i popratnih turističkih djelatnosti kroz cijelu godinu (365 dana u godini) odnosno da hotel neće poslovati sezonski.
5. PONUDITELJI
5.1. Pravo na podnošenje ponuda imaju pravne osobe i fizičke osobe koje imaju registrirani obrt.
6. DATUM, VRIJEME I MJESTO DOSTAVE I OTVARANJA PONUDA
6.1. Ponude se predaju u roku 8 (osam) dana računajući od dana objave sažetka javnog natječaja u Zadarskom listu.
6.2. Ponude se dostavljaju na adresu trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane, neposredno ili putem pošte. Ukoliko se ponuda predaje neposredno, može se predati na navedenoj adresi radnim danom u vremenu od 09,00 do 14,00 sati, i to na recepciji Hotela Maškovića han.
6.3. Ponude se predaju u zatvorenoj omotnici s naznakom „Natječaj za zakup poslovnog prostora Hotela Maškovića han – NE OTVARATI“.
6.4. Ponude će se otvoriti prvi sljedeći radni dan nakon isteka roka za dostavu ponuda u poslovnim prostorijama trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane, s početkom u 14,00 sati. Na otvaranju ponuda mogu sudjelovati ponuditelji odnosno njihovi zakonski zastupnici ili punomoćnici.
7. SPOSOBNOST PONUDITELJA ZA SUDJELOVANJE U NATJEČAJU
7.1. Ponuditelj mora biti upisan u sudski ili obrtni registar. Navedena sposobnost se dokazuje izvatkom iz sudskog ili obrtnog registra.
7.2. Ponudu može predati samo ponuditelj koji je uplatio jamstvo za ozbiljnost ponude u iznosu od 8.095,19 eura na žiro-račun trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane, OIB: 77324591875, broj računa IBAN: HR4024080021100053813. Uplata jamstava dokazuje se potvrdom financijske institucije o uplaćenim novčanim sredstvima na žiro-račun zakupodavca. Jamstvo za ozbiljnost ponude je jamstvo za slučaj odustajanja ponuditelja od svoje ponude u roku njezine valjanosti ili odbijanja potpisivanja ugovora u slučaju da bude pozvan na sklapanje ugovora.
7.3. Ponuditelj mora dokazati da nema dugovanja s osnova poreza i obveznih doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje. Navedena sposobnost dokazuje se odgovarajućom potvrdom Porezne uprave o stanju poreznog duga i duga za obvezna osiguranja.
7.4. Ponuditelj ne smije imati nepodmirena dospjela dugovanja prema Općini Pakoštane. Navedena sposobnost dokazuje se potvrdom Jedinstvenog upravnog odjela Općine Pakoštane, koja ne smije biti starija od 30 dana.
7.5. Ponuditelj mora biti solventan odnosno sposoban za plaćanje. Navedena sposobnost se dokazuje odgovarajućom potvrdom financijske institucije (BON 2 ili druga odgovarajuća potvrda).
7.6. Nad ponuditeljem ne smije biti pokrenuti postupak predstečaja ili stečaja. Navedenu sposobnost ponuditelj dokazuje potpisanom i ovjerenom izjavom od strane osobe ovlaštene za zastupanje ponuditelja kojom se izjavljuje da:
- nije pokrenut stečajni ili predstečajni postupak, osim u slučaju postojanja pravomoćnog rješenja o potvrdi stečajnog plana, da se Ponuditelj ne nalazi u postupku likvidacije, ili da pred nadležnim sudom nije predan prijedlog za pokretanje stečajnog ili predstečajnog postupka.
7.7. Ponuditelj ili osoba po zakonu ovlaštena za zastupanje ponuditelja treba imati iskustva u vođenju poslovanja heritage hotela ili dijela poslovanja heritage hotela koji se nalazi u objektu koji je zaštićeno kulturno dobro. Navedena sposobnost se dokazuje ugovorom o zakupu, najmu, poslovnoj suradnji, kategorizacijom hotela ili drugim odgovarajućim ugovorom/potvrdom/ispravom iz koje je razvidno da se poslovanje heritage hotela ili dio poslovanja hotela obavlja u objektu koji je zaštićeno kulturno dobro, s izjavom ponuditelja o adresi, nazivu heritage hotela, nazivu kulturnog dobra i registarskom broju iz registra kulturnih dobara Republike Hrvatske.
8. OBLIK I SADRŽAJ PONUDE
8.1. Pisana ponuda mora sadržavati:
- podatke o ponuditelju (ime, prezime, naziv, adresu, OIB, podatke o osobi ovlaštenoj za zastupanje, kontakt broj telefona, elektroničku adresu)
- iznos ponuđene mjesečne zakupnine u eurima po metru kvadratnom (eura/m2)
- rok valjanosti ponude od najmanje 60 dana
- izjavu ponuditelja da je upoznat s uvjetima natječaja i da podnošenjem ponude prihvaća uvjete natječaja
- datum ponude
- potpis i pečat ponuditelja
8.2. Uz pisanu ponudu potrebno je obvezno dostaviti:
- dokaze i isprave iz točke 7. ovog natječaja
- poslovni plan
- izjavu ponuditelja da će preuzeti sve radnike trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane
- izjavu ponuditelja da će u prve dvije godine zakupa izvršiti ulaganja u poslovne prostore i u poslovanje hotela Maškovića han u visini i namjeni sukladno onome što je naveo u poslovnom planu
9. KRITERIJ ODABIRA PONUDE
9.1. Kriteriji odabira najpovoljnije ponude su:
1) zakupnina max. 40 bodova
2) poslovni plan max. 60 bodova
S obzirom da je poslovni prostor koji se daje u zakup zaštićeni spomenik kulture te da u istom posluje heritage hotel, zakupodavcu je interes da navedeni poslovni prostor da u zakup na način koji će jamčiti najbolju zaštitu spomenika kulture te nastavak ugostiteljsko-turističke djelatnosti postojećeg heritage hotela slijedom čega će se prilikom vrednovanja ponuda uzeti u obzir, osim ponuđene zakupnine, i prihvatljivost budućeg poslovnog rješenja i ulaganja koje će stručno povjerenstvo zakupodavaca smatrati najprihvatljivijim.
9.2. Kriterij zakupnina (K1)
zakupnina ocjenjivane ponude / zakupnina najviše ponude x 40,00 bodova
9.3. Kriterij poslovni plan (K2)
Stručno povjerenstvo imenovano za ovaj natječaj će ocjenjivati poslovni plan ponuditelja i bodovati ga prema sljedećim kriterijima:
Poslovni plan treba sadržavati najmanje sljedeće:
- Opis poslovnog i stručnog iskustva u ugostiteljskoj i turističkoj djelatnosti ključnih osoba i vodećih stručnjaka ponuditelja. Navesti osobe, njihova poslovna i stručna iskustva, obrazovanje i sl. - max. 10 bodova
-Iskustvo ponuditelja ili osoba ovlaštenih za zastupanje ponuditelja u vođenju heritage hotela, dijela heritage hotela ili hotela koji posluje u objektu koji je zaštićeni spomenik kulture. Navesti ime hotela, lokaciju, opis usluga i poslovanja, i dr. - max. 15 bodova
- Opišite kako ste došli na ideju o preuzimanju poslovnih prostora heritage hotela te povežite s dosadašnjim poslovnim iskustvom. Navesti zašto smatrate da Vi i vaše osoblje imate znanje i sposobnost da predloženu poslovnu inicijativu učinite uspješnom. - max. 5 bodova
- Prikaz investicijskog ulaganja u poslovanje hotela Maškovića han u prve dvije godine zakupa koja opravdava smanjenje zakupnine iz točke 3. Natječaja. Potrebno je navesti u što se namjeravaju uložiti sredstva (poslovne prostorije, građevinski radovi, uređenje interijera, oprema za rad, uređaji, marketing, edukacija zaposlenika i sl.). Potrebno je prikazati pojedinačni iznos svakog ulaganja i ukupan iznos svih ulaganja. - max. 10 bodova
- Plan preuzimanja postojećih radnika heritage Hotela Maškovića han zaposlenih u trgovačkom društvu HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane. Npr. navesti broj radnika, radna mjesta, utjecaj preuzimanja radnika na njihova postojeća prava, te daljnju viziju upravljanja kadrovima. - max. 10 bodova
- Prikaz održivosti i uspješnosti plana za daljnje poslovanje heritage hotela Maškovića han. - max. 10 bodova
- Ostali podaci i pojašnjenja koje Ponuditelj želi navesti u poslovnom planu. - Ne boduje se
9.4. Ponuditelj čija je ponuda ostvarila najveći zbroj bodova (K1+K2) biti će pozvan na sklapanje ugovora o zakupu.
10. UVJETI NEPRIHVAĆANJA PONUDE
10.1. Neće se razmatrati i prihvatiti:
- ponude pristigle nakon isteka roka za podnošenje ponuda naznačenog u javnom natječaju
- ponude koje nisu u skladu s uvjetima javnog natječaja
- nepotpune ponude (koje ne sadrže dokumente i podatke sukladno javnom pozivu), uvjetne ponude te ponude na kojima su vidljive korekcije podataka
- ponude ponuditelja koji nisu dokazali sposobnost za sudjelovanje u natječaju prema uvjetima navedenim u točki 7. ovog natječaja
- ponude ponuditelja koja u poslovnom planu nisu prikazali ulaganja barem u visini smanjenja zakupnine u prve dvije godine zakupa sukladno točki 3. ovog natječaja
- ponude ponuditelja koji ne dostave izjavu o prihvaćanju svih radnika trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o., Dr. Franje Tuđmana 45, Vrana, 23211 Pakoštane
- ponude ponuditelja koji nisu dostavili izjavu da će u prve dvije godine zakupa izvršiti ulaganja u poslovne prostore i u poslovanje hotela Maškovića han u visini i namjeni sukladno onome što je navedeno u poslovnom planu
11. ODLUKA O PRISTIGLIM PONUDAMA
11.1. Nakon analize, ocjena i rangiranja ponuda, uprava trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o. donijet će odluku o odabiru najpovoljnije ponude u roku od 15 dana od dana zaključenja ovog natječaja.
11.2. Ponuditeljima čija ponuda neće biti odabrana ili prihvaćena jamčevina će se vratiti u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o odabiru najpovoljnije ponude i to na račun s kojeg je uplaćena.
Jamčevina ponuditelja čija ponuda će biti prihvaćena zadržat će se do sklapanja ugovora o zakupu, a nakon toga će se ugovorom o zakupu uračunati u prvu zakupninu.
11.3. Ponude i prilozi ponuda koje nisu prihvaćene neće se vraćati ponuditeljima.
11.4. Trgovačko društvo HAN 2020 d.o.o. zadržava pravo u bilo kojem trenutku poništiti javni natječaj bez ikakve odgovornosti prema ponuditeljima i bez obveza pojašnjenja svoje odluke.
12. PRAVO PRVENSTVA
12.1. Ako je ponudu dostavila osoba koja se poziva na pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora, koje imaju osobe iz Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, a koja ispunjava uvjete iz natječaja, uputit će joj se poziv da se u roku od 3 (tri) dana od poziva izjasni o prihvaćanju uvjeta najpovoljnije ponude. Poziv će joj se uputiti poštom ili elektroničkom poštom na adresu dostavljenu u ponudi, a ako se osoba u ostavljenom roku ne izjasni o prihvaćanju najviše ponuđenog iznosa zakupnine, smatrat će se da isti ne prihvaća. Pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu nema pravna osoba čiji je osnivač ili suosnivač fizička osoba koja ima pravo prvenstva sukladno odredbama navedenog zakona, odnosno pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora imaju samo fizičke osobe koje ispunjavaju propisane uvjete i obavljaju obrtničku ili samostalnu profesionalnu djelatnost.
12.2. Ukoliko se dokazuje pravo prednosti, ponuditelj treba uz ponudu dostaviti potvrdu Ministarstva obrane Republike Hrvatske/Ministarstva hrvatskih branitelja Republike Hrvatske/Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske ili drugog nadležnog tijela (izvornik ili presliku) kojom se dokazuje status branitelja, ne stariju od 3 mjeseca na dan otvaranja ponuda. Ukoliko se dokazuje pravo prednosti za članove uže i šire obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata i članovima uže i šire obitelji nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata ili za djecu hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, pored spomenute potvrde, potrebno je dostaviti dokaz o srodstvu (rodni list ili druga potvrda nadležnog tijela, u izvorniku ili preslici).
13. SKLAPANJE UGOVORA O ZAKUPU
13.1. Nakon donošenja odluke o odabiru najpovoljnije ponude trgovačko društvo HAN 2020 d.o.o. će u roku od 15 dana pozvati najpovoljnijeg ponuditelja na sklapanje ugovora o zakupnu. Ugovor o zakupu sklopit će se tek po dobivanju prethodne suglasnosti Općinskog vijeća Općine Pakoštane.
13.2. Ugovor o zakupnu sklapa se u pisanom obliku te se potvrđuje (solemnizira) po javnom bilježniku. Trošak solemnizacije ugovora o zakupu pada na trošak zakupodavca.
14. POSEBNI UVJETI UGOVORA O ZAKUPU
14.1. Poslovni prostori daju se u zakup u viđenom stanju.
Potpisom ugovora o zakupu poslovnog prostora i primopredajnog zapisnika, zakupnik potvrđuje da je poslovni prostor primio u viđenom stanju.
14.2. Zakupnik potpisom ugovora o zakupu potvrđuje da je upoznat da se poslovni prostor nalazi u objektu koji je zaštićeno kulturno dobro te da nikakve preinake na istom nisu dopuštene bez suglasnosti Ministarstva kulture i medija, Konzervatorskog odjela u Zadru.
Zakupnik ne smije bez izričite pisane suglasnosti zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora.
Neovisno od pristanka zakupodavca, zakupnik se odriče prava potraživati naknadu od zakupodavca za uložena sredstva u poslovni prostor s bilo koje osnove (naknade štete, stjecanja bez osnove, smanjenja zakupnine i drugo).
Ako zakupnik bez suglasnosti zakupodavca, odnosno unatoč njegovu protivljenju, izvrši preinake ili nastavi s izvođenjem radova, zakupodavac ima pravo raskinuti ugovor o zakupu.
Zakupnik ima obvezu naknade eventualne štete uzrokovane zakupodavcu ili trećim osobama uslijed obavljanja nedopuštenih popravaka, preinaka ili izvođenja radova.
14.3. Zakupnik se obvezuje u korištenju poslovnog prostora poštivati uvjete zaštite i očuvanja kulturnih dobara koje izdaje Ministarstvo kulture i medija.
14.4. Osim zakupnine, zakupnik je dužan plaćati troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora (redovno održavanje, manji popravci instalirane opreme, uređaja i unutarnjih instalacija, čišćenje poslovnog prostora, soboslikarski radovi, popravci svih oštećenja koja su prouzročena krivnjom zakupnika, kao i druge troškove manjih preinaka kojima se ne mijenja konstrukcija, raspored, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora).
14.5. Zakupnik snosi i troškove koji proizlaze iz korištenja, održavanja i uređenja prostora (struja, voda, telefon, grijanje, spomenička renta, pričuva, komunalna naknada, vodna naknada i drugo).
14.6. Zakupniku nije dopušteno poslovni prostor dati u podzakup. Ako poslovni prostor bude dan u podzakup ili ako zakupnik sklopi pravni posao s trećom osobom kojim se utječe na korištenje poslovnog prostora, zakupodavac ima pravo na jednostrani raskid ugovora o zakupu.
14.7. Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se kao ovršna isprava sukladno Zakonu o javnom bilježništvu te svi troškovi solemnizacije ugovora padaju na teret zakupodavca.
14.8. Kao jamstvo za uredno ispunjenje ugovora o zakupu, plaćanja zakupnine i troškova korištenja poslovnog prostora osoba ovlaštena za zastupanje zakupnika se obvezuje na dan potpisa ugovora o zakupu predati zakupodavcu bjanko zadužnicu potvrđenu po javnom bilježniku na iznos od 75.000,00 eura.
14.9. Ugovorom o zakupu ugovorit će se obveza zakupnika da je za cijelo vrijeme trajanja zakupa obvezan ugovoriti s osiguravateljem policu osiguranja kojom će osigurati predmet zakupa od potresa, požara i drugih uobičajenih rizika, koja polica mora biti vinkulirana u korist zakupodavca.
14.10. Zakupodavac ima pravo otkazati ugovor o zakupu u svako doba bez obzira na ugovorene i zakonske odredbe o trajanju zakupa, ako:
- zakupnik koristi poslovni prostor protivno ugovoru ili mu nanosi štetu koristeći ga bez dužne pažnje
- u roku od 15 dana od dana dostave pisane opomene zakupnik ne plati zakupodavcu dosjelu zakupninu
- zakupnik bez prethodne pisane suglasnosti zakupodavca vrši preinake poslovnog prostora,
- zakupnik, bez suglasnosti zakupodavca, izda dio ili cijeli poslovni prostor u podzakup
- u prve dvije godine zakupa poslovnog prostora ne izvrši investicijska ulaganja u poslovanje hotela Maškovića han prema poslovnom planu dostavljenom na javnom natječaju, barem u visini umanjenja zakupnine iz točke 3. ovog Natječaja
- ne preuzme određeni broj zaposlenika trgovačkog društva HAN 2020 d.o.o. prema dostavljenoj izjavi na javnom natječaju
- nema ugovorenu policu osiguranja predmeta zakupa od potresa, požara i drugih uobičajenih rizika
Zakupodavac ima pravo otkazati ugovor o zakupu u svako doba bez obzira na ugovorene i zakonske odredbe o trajanju zakupa, uz otkazni rok u trajanju od 12 mjeseci, ako:
- Općina Pakoštane iskaže interes za korištenje poslovnog prostora koji je predmet zakupa.
Zakupnik ima pravo otkazati ugovor o zakupu u svako doba bez obzira na ugovorene i zakonske odredbe o trajanju zakupa, uz otkazni roku u trajanju od 12 mjeseci.
15. Skraćeni oblik ovog natječaja (sažetak natječaja) objavit će se u Zadarskom listu, a cijeli tekst ovog natječaja objavit će se na internet stranicama trgovačkog društva HAN 2020 – www.maskovicahan.hr.